torsdag 12 februari 2009

Pengar...

...ja dessa pengar...försöker nu sälja av lite kikarsikten som sitter på mina bössor. Eller dom SATT på mina bössor. Slet av dom så att jag ska få arslet ur vagnen och skaffa nytt. Men det är ju inte gratis! Beräknar att lägga 5000:- på nya gluggar...BRA gluggar! Som jag inte behöver oroa mig för att lägger av eller inte är skottfasta...Med lite tur får jag 1500 spänn för de grejjer jag har ute till försäljning nu. Ett halvt sikte i hamn ekonomiskt då typ...

...ska hämta bilen idag. Volkswagen Passat Tdi 4motion, Deep black metallic och lite affärs-lullull på det! Har bara haft en bil i hushållet senaste 2 veckorna sen Rocky såldes. E man handikappad utan bil eller vaddå??!! Groteskt va krångligt allt blir. Dom säger ju att man inte väljer sina föräldrar men om jag hade fått gjort det så hade jag valt mina ändå - alla dar i veckan! dom ställer upp och skjutsar och hämtar mig, Teres och Noah med outslitlig entusiasm! Får nog belöna dom med nåt lämpligt på Alla-Hjärtans-Dag imorron...

...men...oj...detta ska ju va en manlig(som "Tåååny Rikkkkardssånn skulle uttryckt sig) blogg om jakt, skogsliv i ödsliga kojjor med ett stearinljus och en flaska skogsstjärnan som sällskap...och hur jäevla häfffftigt de e å skjuta en älg mittemellan ögona sittande på flaket på en pickup - inte om känslosamma saker som jag skrev om nyss...hm, måste hålla uppe imagen(immidjen alltså)för jägarkåren...vi vill ju inte framstå som mänskliga heller!!!

HäPp

1 kommentar:

du är det viktigaste ditt liv! sa...

du e en go jägare du brorsan!
me hjärtat på rätta stället... tur att teres kunde sikta dit utan böss-sikte (eller vad det heter) ;)
kan du tänka dej vilken tur vi hade som hamnade i just den här familjen med just pappa & mamma som föräldrar! lucky us!

mysig helg nu då, jägarn å KÖR FÖRSIKTIGT!

kram sis (den äldre)