tisdag 4 september 2012

My bäby is gone...

...och nu ÄR det lilla frun jag pratar om. Hon tog med sig Erla och for ner till Årjäng. Där ämnar hon lämna kvar tröllungen i mormor och morfars våld(innebär hemskheter som besök vid djuren uppe på travbanan, svamppromenader, nån natt i husvagnen vid campingen misstänker jag). Själv far hon vidare till Budapest med storasyrran sin.

De kommer hem på söndag.

Å nu är det tisdag...

...som du, käre läsare, förmodligen redan räknat ut innebär detta följande:
    • Mat som kåldolmar, blodpudding å basoonfläsk(bacon), sill i dill och andra gottigheter under veckan.
    • Egentid med Noah. Vi ska spela gäjjmstäjjschön varje kväll tills han far till mor sin på fredag sägs det.
    • Herrmiddag på fredag - en gammal tradition tas upp återigen; Jans höstmiddag. I år blire glödstekt sill med tillbehör - sk Sill å tyta. Velade lite vilken dag jag skulle ta middan men kom fram till att fredag nog är lämpligast. Det gäller ju att hinna räta upp kåken igen innan lilla frun kommer hem för visitation på söndag.
    •  Byggare-Bob-lekar vid fäbodstugan på lördan. Med reservation för utfall av fredagskvällen...blir det för allvarliga komplikationer får jag ta det på söndan.
    • Hugga tjärved till min passlinje. Kanske släppa loss röjsågen lite på ett par ställen också ja...
    Förberedelserna inför älgjakten är igång sent som traditionen bjuder. Ikväll ska jag och Bosse Kaka kika på vad som ska göras på arbetsdagen 15 sept. Hoppas jag får igenom min nya passlinje på Butjärnåsen - ett område han i många år sagt att inte går att jaga. Shit va de står älg där(joraserruatt).
    Dagen efter arbetsdagen ska jag ställa till med jaktstig är det tänkt. Har själv skjutit 50 + 50 övning (6,5+9,3) den senaste månaden men faen va skoj de ska bli. Om inte annat å få höra vad Ocko-Kjell irriterat sig på senaste halvåret. Förra året var det ju markberedning, året innan så vill jag minnas att ämnet var porrstjärnornas piercingar och året innan det DVD-skivor. Sicken karl. I love him!

    Har pluttat upp kameran vid en saltsten(eller resterna av den) i söndags.4 olika älgar på besök redan de första 48 timmarna bådar gott.

     Kossa mu

    Ko och kalving

     Liten tjurknapp

    ...att vi, pga den oerhört korkade skrivbordprodukten "Ny älgförvaltning", inte får skjuta mer än 1+2 i år skiter jag i. Det blir att släppa älg så att vi har å göra hela veckan helt enkelt. Hoppas vid gudarna att vi får en vettigare tilldelning nästa år. Annars kommer heeeela berget se ut så här inom nåt år:


     Tro på fan att inte tjur-rackarn tyckte det var lämpligt att feja på 8 olika tallar. Han valde de som han och hans släktingar INTE ätit på under vintern...*suck*...Det går an att JAG ser det här men min far Golfaren skulle bli galen!

    Farsan förresten - han var ju med förra året på tisdagen. Och i år ska han med igen. Det är nog det roligaste på hela älgveckan!

    Näe - hem å dricka folköl å se på 2½-men-repriser nu kanske?

    Happy hunting! :D











    Inga kommentarer: