måndag 16 maj 2011

Laddhörnan....











...börjar ta form nu.

Började med att ställa 2st 45x90-reglar mot väggen. Rejält fastskruvade med låååånga franskskruvar.

Sedan var det dags för ramen. Samma dimension på virket. 2st stödben kom på plats också. Vill ju inte att bänken ska svikta. Den ska vara, och blev, stum!

Bänkskiva - hittade lite spill från ett garderobsbygge. Hade gärna fått vara lite bredare men man tager vad man haver...

Flyttade upp hyllan utom räckhåll för klåfingriga 2-åriga fingrar. Sen är tanken att jag ska montera hyllplan mellan reglarna. Förvaring får man inte för mycket av. Pressen är på plats och likaså krutdoseraren. Vågen vill jag också gärna ha en vettig, fast plats för. Tror jag får känna mig fram där var den är mest lämpad. En avdankad kontorsstol får tjäna som sittplats. Ska leta tag på ministereon också. Musik måste man ha va?! Kanske gardiner också...(skämt!)
Ölburkarna till vänster på bänken är givetvis inte mina....hittade dom...ute...och tog in dom...sånt ska inte ligga och skräpa i naturen....*harkel*

På vill ha listan: Dator. Vore fint att kunna leta info på nätet när man har slagit ner röven ute där. Annars blir det nog ett evinnerligt rännande på mig är jag rädd...

Har handlat lite på Staffans Vapen.
Krut: Norma 203b och 204.
Kulor: Hornady IL SPRN 300gr till 375:an
Till 6,5:an köpte jag Lapua Mega 155gr och S&B´s FMJ i 140gr.
Lee´s hylstrimmer tänkte jag prova sålänge. Sen får vi se om det blir en svarvmojjäng så småningom eller om dessa prylar funkar nog bra.
Tändhattar - både LR och LR Magnum.
Hylshållare och andra måste-produkter.

Skjutmått på Jula också ja...ska ha ett digitalt såsmåningom men deras 99kronors för duga fram tills dess...

Ska klura på headspace, trimlängder och laddvikter nu denna vecka. Sen går jag nog i skarpt läge...Wohooo!

Inga kommentarer: