fredag 29 augusti 2014

What´s up...

...mannen? Händer det nåt nytt i helgen?

(Intervjumode)

- Jotack bra. Nytt? Njae...blir väl en lugn helg skulle jag tro.
- Jaså det säger du...
- Jepp - ska väl ha en lagamatfredag hade jag tänkt. Köpte en flaska rött i "självförtroendebutiken" i dag på lunchen.
- Joho - kött minsann. Vad bjuds det på? Låt mig gissa! Hm...rådjur?
- Nope
- Älg?
- Nope
- Hm...aha...Lamm!
- Nope
- Nähej...ok, vad blir det då?
- Ingen aning. Kul va?!
- Låter som nån har missat i planeringen.
- Kan väl hända. Kan mycket VÄL hända...
- Jo du är ju inte känd som den mest strukturerade personen i länet.
- Tack för den kängan du. Jag hinner nog inte förbi slakteriet innan dagishämtning så det blir väl nån brasiliansk köttbit från hemköp är jag rädd.
- Hm...jasså du din...
- Öpp öpp jaja, jag VET vad du tänker; en jägare som köper sitt kött på Hemköp. Åh va dåligt osv osv.
- Njae, jag tänkte mer på det där med "dagis". Det heter väl förskola va?
- Suck. I Stockholm kanske. Här heter det dagis. OK?!
- Wowwowwow...lugna ner sig nu.
- Jag är lugn. Jag är alltid lugn...för det mesta. Och när jag inte är lugn så märker du det. OK?!
- Ok...imorgon då?
- Lördag ja...få se nu...lilla frun är ledig iallafall.
- Sovmorgon med andra ord?
- Njae - ja kanske lite. Har Greven på besök i helgen så det blir iallafall en morgonprommenad innan 8 skulle jag tro.
- Aha. Greven minsann. Du är lite småkär i den vovven.
- Ja. Jo. Vi trivs ihop. Ungefär samma intelligens. Lika barn leka bäst så att säga. Haha
- Oj, en floskelleverans så tidigt in på intervjun! Imponerande.
- Jodu, sen är det ju tändning av kolmilan i Gräsberget på eftermiddagen. Eventuellt kanske vi kikar dit.
- Ja det brukar du tycka är en trevlig tillställning.
- Jo, faster Kerstins kolbullar går inte av för hackor.
- Söndagen då?
- Ptja, då ska det väl packas grejjer till höger och vänster. Åker väl efter lunch har jag räknat med.
- Resa? Business or pleasure?
- Utbildning med jobbet i grannlandet i väst. Erla ska vara hos mormor och morfar i Årjäng och Noah ska skeppas till Vansbro en vecka.
- Ni lämnar frun i huset själv alltså?
- Jepp, hon och katterna får ta hand om saker och ting ett par tre-fyra dagar.
- Jagat nåt då?
- Nejdu...dåligt det det. Ritar lite på älgjaktskartan - det är väl det enda jaktliga jag gjort sen sist.
- Lite slö?
- Slö är väl inte rätt ord. Oengagerad. Ingen lust...
- Slö alltså...ehh, få se nu då...jaha...nej...det var väl allt det då...
- Inga andra frågor idag? Det var kort och koncist...
- Kort och koncist! Ha en trevlig helg då!
- Detsamma!

Inga kommentarer: