onsdag 11 februari 2009

Lågsäsong...

...för jakten just nu. Vi kom faktiskt iväg på älgjakt sista jaktdagen för året! Tvingades dock avvika e första såten pga att en kille från Norrköping(!) kom upp och köpte Rocky. Ja för er som inte vet "vem" Rocky är så är det min sedan 2 år trogne följeslagare längs leriga skogsbilvägar: Daihatsu Rocky -86. En tvättäkta bergsget i ful kostym. Dieselstånkande och rödmatt...nu ska han klättra i grustag i längre söderut. Kommer att sakna honom...iaf vid färder som sträcker sig längre än till hemköp...nåväl...åker ju och hämtar ut min 4wd Passat på fredag. Ny...Alltid någon tröst :-)

Jakten ja...de e ju lågsäsong för mig nu. Letar glugg till mina böschor. Har insett att kinaskit är kinaskit och kvalitet är kvalitet och att man får vad man betalar för...ska klä av alla böschor nu och sälja rasslet på Tradera. Sen köpa bättre grejjs! Nikon, Leupold el Bushnell lutar det åt. Kanske man ska ta och passa på att skaffa en bock/toppfågel-racer? 6,5a eller 222a, plastbäddad och med en bra glugg på??? Nikon Monarch 2,5-15x42 kanske? Eller en Bushnell Elite 3200 5-15x40??? Sugen!!! Min gamla hederliga BSA(30-06) får duga att knuffa omkull älg med...där vill jag ha en Leupold 2-7x32 eller 3-9x40. På kombin skulle det smaka med en Leupold 1-4x20! Men men...det rasslar till i kistbotten om jag fortsätter nu. Får nog ta och planera upp inköpen så att jag har råd med ammo också...

Skulle behöva komma ut och prova locka på räv också! Hm...måste vänta med att riva av optiken från bössorna då...aja...det ordnar sig...

HäPp

Inga kommentarer: