måndag 17 maj 2010

Har lovat mig själv lite bättring...

...på bloggarfronten nu! Vad har hänt sen sist? Åtelkamera inköpt å en ny pang finns i skåpet; Winchester mod 70 Shadow i kal "sex-å-skräm". Denna toppas av två olika Leupoldkikare. Till älgjakten får 2-7x32 tjänstgöra och till bäver/bock/toppfågel/räv så ska jag kika genom min 6,5-20x40 hade jag tänkt. Har endast skjutit in vapnet + lite extraskott för att hitta känslan i det. Gillar verkligen mod 70. Skönt tryck, bra säkring. Hade lite funderingar på att göra mig av med BSA:n(30-06)och min andra mod 70(222) eftersom jag ska använda min Shadow till ALL kuljakt. Men...det är så svårt att sälja...lättare att köpa! BSA:n är mitt första vapen och 222an...ja...den är bara så go å skjuta med! Så både "Gamm-gubben" och "Lillan" blir kvar i skåpet ett tag till...

Bäver hade jag tänkt att jaga lite mer frekvent i år. Japp...TÄNKT jaga mer frekvent läste du...och så blev det! Jisses vad jag TÄNKTE åka ut å jaga bäver...2 ggr blev det tror jag...fy faen va dåligt!

Övriga projekt på G:
- Saltsten ska ut
- Åtelkameran ska flyttas runt i markerna.
- Stugan ska få en radåtgärder; måla lister, fixa fogen i stenläggningen, mura om rökröret i kamin, hyllor ska upp + att hela övervåningen ska påbörjas. Där ska det in golv och innertak.
- Tornbyggen och passröjning.
- mm mm mm

Happy hunting!

Inga kommentarer: