måndag 30 augusti 2010

Bockjakten i Småland...


...gick ok för min del. Fick skjuta en liten pinnbock på lock på tisdagseftermiddagen. Dock ställde blåsten till det hela måndagen och tisdag fm. Såg ett smaldjur en kvart efter att bocken föll - det var de enda obs:arna jag hade under 3 dagar. Jonas såg smaldjur + get vid flera tillfällen men bockarna höll sig undan.

Denna lilla herre kom som ett streck bakom ryggen på mig där jag satt i skjutstegen. Hörde att han sprang och lockade så jag provade med Buttolon. Efter ca 5-6 minuter kom han tillbaka och ställde upp sig på hygget som om han ägde hela världen. Dock behövdes ett par tryck på pipan för att få honom i skjutbart läge. Han slutade sina dagar 15m framför mig.

Winchestern känns bra och 10,1grammaren(norma oryx)gjorde ett bra jobb i maskinrummet.

Underbara dagar på den lilla gården i smålands djupa skogar. God mat och mycket skitsnack med Jonas under icke-jakt.

Nu riktar jag in mig på harjakt i Värmland och givetvis älgjakten här hemma i oktober.

Happy hunting!

Inga kommentarer: